Templates Responsive 2015

Film A Good Day To Die Hard

Film A Good Day To Die Hard


Iconoclastic, take-no-prisoners cop John McClane, for the first time, finds himself on foreign soil after traveling to Moscow to help his wayward son Jack – unaware that Jack is really a highly-trained CIA operative out to stop a nuclear weapons heist. 

With the Russian underworld in pursuit, and battling a countdown to war, the two McClanes discover that their opposing methods make them unstoppable heroes.

A Good Day to Die Hard adalah sebuah film aksi Amerika Serikat tahun 2013 yang disutradarai John Moore dan ditulis oleh Skip Woods. Ini adalah film kelima dalam seri film Die Hard. Bruce Willis kembali memerankan tokoh utama John McClane, yang kali ini pergi ke Rusia untuk membantu putranya, Jack (Jai Courtney), terbebas dari masalah hukum, tetapi terjebak dalam suatu rencana terorisme.

A Good Day to Die Hard tayang perdana di Los Angeles pada tanggal 31 Januari 2013, bersamaan dengan peresmian muralDie Hard di Fox Lot, dan dirilis di sejumlah negara di Asia Timur dan Tenggara tanggal 7 Februari. Film ini baru dirilis di Amerika Serikat dan Kanada pada 14 Februari. Ini merupakan film Die Hard pertama yang memakai Dolby Atmos Surround Mixing dan ditayangkan di bioskop